Bára

„Jako vděčná studentka jógy ráda předávám to, co jóga do dnešního dne naučila mě. Mám ráda, když člověk vnímá a respektuje své tělo, pocity a okolí nejen na jógové podložce, ale když se naše jógová praxe promítá do celého dne, nejlépe do celého našeho života. Myslím si, že do značné míry je náš život naše volba, proto nikam nepospíchám a užívám si každý den plný veselých lidí, přírody, zvířat, sportu a malovaní, které je mojí druhou vášní.“

Jak vede lekce: 

Mé lekce přizpůsobuji potřebám a fyzickému stavu mých žáků. Snažím se, aby byli schopni vnímat svůj dech a propojit ho s praxí a dostáním se pozic. Snažím se žákům osvětlit, jak se mají cviky dobře provádět a jaký to má efekt na jejich tělo.

Kurzy a certifikáty:

  • Certifikát 1. a 2. stupně Instruktora jógy Mezinárodní školy Fisaf (2013-2014),
  • Certifikát 3. stupně  Instruktora jógy Mezinárodní školy Fisaf (2014)
  • FISAF – specializace Hatha jóga jako léčebný prostředek (Michaela Svatošová)
  • FISAF – specializace Správné upravování do pozic (Pavla Rozmarová)

Několik otázek pro Báru:

Co tě na tvých lekcích nejvíc naplňuje: Největší spokojenost cítím, když lidé spoji dlaně před hrudníkem do Namaste mudry, otevřou oči a často se automaticky usmějí. Tyto klidné a spokojené výrazy jsou neuvěřitelně naplňující.

Jaký je tvůj nejzajímavější zážitek spojený s jógou: Velmi zajímavé pro mě bylo vnímat kontrast kultur a především mého očekávání při naší návštěvě Indie. Věděla jsem, že to tam bude divoké, přesto realita byla ještě trochu jinde. Vnímat spiritualitu a jógové kořeny v této zemi pro mě bylo ve velmi tvrdém kontrastu vůči zdejšímu ruchu, chudobě a i lidské pasivitě vůči neštěstí jiných lidí i zvířat. Musím se přiznat, že více spirituality, klidu a lidské spokojenosti citím v té naší malé a klidné republice 🙂

Co tě jóga naučila a co se naopak snažíš svým žákům předat (co si z lekce odnesou): Krásný citát: “Každý je učitelem, pokud se najde žák.” pro mě byl důvodem, proč v tak mladém věku začít vést jógové lekce. Vnímám naustálou změnu uvnitř své osoby a vlivem cvičení i uvnitř svého těla. Pokud vnímám, že mám přebytek energie, tak bych měl jít na zumbu, do posilovny nebo si jít zaběhat, pokud naopak vnímám, že potřebuji kompenzaci k těmto dynamickým sportům, tak jdu na jógu. Snažím se vést lekce s klidem a neustále upozorňovat na dech. Lidé mají v životě hodně spěchu a shonu, proto si myslím, že je důležité se na jógové podložce zklidnit, zpomalit mysl, vnímat svůj dech a jako benefit ještě plynulým pohybem a plnou pozorností protáhnout a posílit své tělo.